Založ si blog

Pravá Slovenská realita

V uplynulých dňoch som zaregistroval nejaký konflikt medzi rappermi Rytmusom a Rakbym. Ani o jednom som nevedel nič extra. Na moju škodu som do vyhľadávania v youtube zadal Rytmus. Po prezretí pár produktov jeho tvorby som ostal iba v nemom úžase. Kiež by ma nikdy táto zvrátená myšlienka nenapadla.

Základňu fanúšikov tohto „umelca“ si neviem celkom dobre predstaviť. Najlepšie ich asi vystihuje slovné spojenie „deti stratenej generácie“, zhodou náhod podobný názov nesie aj jeden album tohto „umelca“. Rytmus sa spopularizoval príznačne vulgárnymi textami v tvrdom piešťanskom dialekte. Trefná hudba pre panelákové detičky z periférie. Dajme bohu čo je božie a buranovi čo je buranské.

Keby sa tu našiel nejaký Rytmusov fanúšik a povedal niečo múdre, prečo počúvať práve jeho, tak by som sa celkom potešil. Ako som sa na to pozeral, tak nijaký taký argument som nenašiel. Stretol som sa síce s takými názormi ako narp.: „lebo spieva ako to v skutočnosti je“, na čo som reagoval „potrebuješ aby ti niekto spieval o tom ako to naozaj je, nevidíš to sám?…“ reči podobného typu ma naozaj nepresvedčili o jedinečnosti tohto interpreta.

Nebudem nikoho presviedčať a nútiť mu, že toto je kvalitné a toto je brak. Viem, že by som neuspel. Ale keď na youtube vidím, že lacné bullshity majú miliónovú sledovanosť a technicky po každej stránke prešpekulovaný produkt má spravidla odmocninu, tak to mi príde prinajmenšom zvláštne. Počet prezretí videa nie je len číslo, v prvom rade to číslo svedčí o obľúbenosti videa a potom čím je vyššie, tak tým vyššie sú aj tantiémy z reklám. Takže podporujme produkty, ktoré si našu podporu naozaj zaslúžia.

Čo ma tak trochu mrzí je, že počnúc správaním našich zástupcov v parlamente, cez rôzne, poväčšine nepríjemné skutočností ako napr. neustále zdražovanie všetkého až po verejné prejavy „osobností“ Slovenska svedčí o tom, že sme len nevyspelý a grobiansky národ s inštinktívnym vystupovaním voči všetkému. Nechcem pôsobiť ako mravokárca či moralista, ale keď vidím čo sa deje a ako to tu vyzerá, tak sa bojím, či dopadneme vôbec nejako. Otvorene hovoríme o kultúre života, cti, pracovitosti, rozvinutej spoločnosti, niektorí dokonca o demokracii, ale bohužiaľ iba hovoríme.

Pár dní dozadu, som čakal na kamaráta pred popradskou Billou a z chvíľky oddychu pri cigarete ma vytrhol krik mimoriadne vulgárnej cigánky, ktorá sa osopila na staršieho pána, ktorý ju pravdepodobne na niečo upozornil. Tak hnusne som ešte človeka nepočul nadávať. Hanbil som sa, že rozprávam rovnakým jazykom ako ona. Ten starší pán chcel zavolať políciu, tak cigánka sa iba zasmiala a povedala, že ona na neho políciu zavolá, a zas spustila. Bolo tam asi desať ľudí a nikto neurobil nič aby prestala. Ako by sme sa ich báli. Keby sa niečo také stalo niekde na námestí v Krakove, tak tá cigánka povedala posledné slova v živote. Ale my sme kultúrni, tak ruky preč. Pred pár dňami si niekto z nás občanov dovolil vyjadriť názor na Ficovu diktatúru a hneď sa z toho stala show, podľa mňa by to mali byť na dennom poriadku, keď sa mi niečo nepáči, tak to poviem, veď to je normálne. Škoda že u nás je to skôr výnimkou. Všetci si pozerajú do vlastného vačku ,preferuje sa silný individualizmus a moderné trendy zo západu, ktoré potláčajú špecifické znaky našej kultúry. Sú pre nás ako gilotína.

 

PS: keď vás niekto bude okrádať, znásilňovať či vraždiť nekričte POMOC ale HORÍ.

Kapitánove „rigo“ vracia úder, zas a znova

16.11.2018

Zaoberať sa týmto začína byť zhubné. Neutíchajúca serenáda okolo Kapitánovej rigorózky mi príde takpovediac už scestná. Médiá vnímam iba periférne a dosť sporadicky, avšak každý stret s nimi sa nezaobíde informáciou o „plagiátorstve“, čo je bez dôkazu dosť drsné obvinenie. Ale Kapitán je už zvyknutý. Vidím, že táto téma je mimoriadne populárna, avšak [...]

Byť vzdelaný, to už dnes nie je „IN“

13.04.2015

Rozšíriť si obzory prostredníctvom štúdia na vysokej škole. Ísť vyskúšať vysokoškolský život. Odložiť pracovný život. Prečo nie? Aj toto sú niektoré z častých dôvodov, prečo „zabiť“ čas na vysokej škole. Pred nedávnom som videl skicu od Shootyho, v ktorej popisuje princíp školstva poznámkou: „Ak sa budeš dobre učiť, budeš učiteľom alebo vedcom“. [...]

Ctená a ctihodná polícia SR

28.01.2015

Dobrý deň pán občan, ste si vedomí, čím ste sa previnili? Hmm,.. žijem na Slovensku? Áno, dalo by sa to povedať aj tak. Tak bude to za päťdesiat. Prístup väčšiny slovenských ochrancov zákona je totožný, v extrémoch vidíme jednanie za použitia fyzického násilia či slovného napádania. Služobná prísaha znie: „Sľubujem vernosť Slovenskej republike. Budem [...]

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

rigi

Moja úloha, ako blogera bude splnená ak si môj "článoček" prečíta aspoň jeden človek a nejak ho obohatí. Budem sa venovať témam z oblasti ekonómie, sociológie, manažmentu a politologie, ale rád zablúdim do všedného žitia, ktoré nieje vždy až tak všedné, tém blízkych každému z nás.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 34916x
Priemerná čítanosť článkov: 2494x

Autor blogu

Kategórie